Proč je pro firmy důležité vyjádření klientů



Každá firma stojí o to, aby vydělala co nejvíce peněz. K tomu je ale důležitá nejen dobrá propagace, která přiláká nové zákazníky, ale také udržení těch stávajících. Abychom to však dokázali, je potřebné, abychom znali jejich názor na naše výrobky či služby. Naštěstí v dnešní době máme hned několik způsobů, jak vyjádření klientů k těmto věcem získat.

Tím prvním je samozřejmě dotazník spokojenosti Ten dostávají například zákazníci e-shopů automaticky e-mailem po každém nákupu, a obsahuje nejen hodnocení pomocí hvězdiček, ale také slovní hodnocení. I to je důležité, neboť dá firmě jasnou zpětnou vazbu, co konkrétně se zákazníkovi líbilo a co by naopak bylo potřeba změnit. Problém je však v tom, že naprostá většina lidí tyto dotazníky jednoduše ignoruje.

firmě jde především o peníze

Pokud jde o spokojenost, pak zde nejlépe mluví peníze. Firmy vidí, které výrobky či služby z jejich nabídky se nejčastěji prodávají (ostatně to je i důvod, proč má mnoho obchodů své aplikace a věrnostní programy – umožňuje jim to detailnější analýzu trhu. Vidí také, zda se zákazníci vrací, nebo zda zde nakoupí jen jednou. I to je důležitá informace, neboť podle ní mohou řídit svou obchodní strategii.

obchod s oděvy

Je však otázkou, proč je to vlastně pro obchody tak důležité, a odpověď zní: peníze. Jak již bylo řečeno v úvodu, každý obchodník chce vydělat co nejvíce. K tomu ale potřebuje vědět, co zákazníci vlastně chtějí, a jaké chování například prodavačů jim přijde vhodné, a jaké už nikoliv. Zatímco například v USA je zvykem, že v supermarketech vás vždy někdo přivítá u dveří, u nás něco takového neznáme. To samé s pomocí při nákupu.

Jak se ale my, zákazníci, můžeme co nejlépe vyjádřit? Jistě, můžeme vyplňovat nejrůznější dotazníky spokojenosti, které firma dává, ale mnohem jasněji mluví naše peníze. Pokud se nám zde něco nelíbí, pak je dobré, pokud máme takovou možnost, v daném obchodě nekupovat. Pouze na to totiž obchodníci slyší.

Kategorie: Nakupování